elin-mylife

Alla inlägg under december 2013

Av Elin - 31 december 2013 22:51

Allt som jag gjort idag är de sista för i år!!! 
Har tränat de sista för de här året, kört pingis med mamam och pappa i en timme och massa annat! Allt de här är de sista för i år!!!!!!!!!! Tillochmed duschat sista gången för de här året! ;) 

Ha den super mina vänner, älskar er PUSS&KRAM<3<3

Av Elin - 31 december 2013 17:07

Mitt år har varit både bra och dåligt! Fanns sjukt mycket som stoppade mig, mådde så jävla dåligt, höll verkligen på och försvinna till andra sidan. Men jag lever! 

Har hänt sjukt mycket i år:

*Har gjort nationella prov

*Blivit sviken/varit utanför

*Fick en kille

*Slut mellan honom och mig

*Lyckats bättre med min blogg! <3 

*Fått nya kompisar, en underbar klass och har börjat på en annan skola

*Blivit kär i min ''framtida man!!!''

*Ramlat av Molly och fick åka till sjukhuset

*Slutat dricka dricka

*Fått känna på de tuffa livet, skolan och allt

*Känt hur mycket min familj betyder för mig! 

*Fått en underbar vän som heter Natalia

*Blivit lite gladare på livet, det kan jag erkänna


Finns mycketmkt mer jag varit med om de här året! Men hinner inte skriva allting
Somsagt, året har varit både tufft men också lite lätt

Har gråtit och sagt åt mig själv att dö, men jag har klarat mig. Inte alls själv, utan med hjälp av familj och vänner. Livet är svårt det har jag lärt mig, varje dag kommer en sten emot mig och påminner mig om allt. Allting kommer sitta kvar inom mig. Men det hjälper inte att jag är ledsen över de, måste gå vidare, men det är jävligt svårt. Kommer aldrig bli mitt rätta ja igen, men kan alltid försöka. 

Tårar och min depp finns hos mig varje dag, det får jag leva med, men får vara glad också. 

2014 ska jag försöka acceptera mig själv, inte lätt men allting går bara jag försöker. Mitt tuffa år är snart slut om några timmar, då kommer ett bättre år, men det kommer allt finnas hinder det är jag beredd på!


Hoppas ni är kvar på min blogg nästa år också! Mina fina

Nu önskar jag er ett jätte bra år. Puss&Kram <3

Av Elin - 31 december 2013 16:49

Här kommer ett recept på en smoothie som jag och Hanna gjorde. Den blev verkligen suuuuuper god, och den är nyttig! :D


Det blir till 1-2 glas. (Om man ska ha till fler är det bara och dubbla ingredienser)
Vad man ska ha i: 

Hallon och jordgubbar (eller andra bär men, om du ska göra de här receptet blir de hallon och jordgubbar) 

3 dl yoghurt (vi tog jordgubbsyoghurt*)

1/2 dl äppeljuice

1 msk honung


Hur man gör:

1. Koka hallonen och jordgubbarna en stund så dom blir lite mjuka

2. Häll de i en plastskål och låt de svalna en stund

3. Ta i yoghurten, äppeljuicen och honungen och mixa med en mixerstav/mixer/elvisp

4. Häll upp i ett glas och ta i en isbit ifall du vill ha den kallare.
Lycka till! :)<3





Av Elin - 31 december 2013 16:45

I år tänkte jag försöka ha nyårslöften men jag vet inte om det kommer funka men ska allt försöka! :) 

1. Ska börja träna, eller ja springa. 

2. Blogga varje dag.

3. Försöka lägga lite mer tid i skolan.

4. Umgås mer med mina kära vänner. <3


Av Elin - 31 december 2013 15:47

Vad kul jag hade både igår och idag! :) 

Igår så gjorde vi massor, först gick vi på en kort promenad i typ 25 min haha. Vi gick i skogen och det var ganska blöt. Sen vad gjorde vi då? Satt vid datorn, spelade sims. Haha, vi gjorde också en challenge med kryddor.

Man tar en sked och häller på kryddor och ja, det är as kul! Men va beredd på illamående :p Vi spelade också sällskapsspel och spelade pingis. FIxade till där vi skulle sova, gjorde dipp och skar grönsaker :D vi gjorde också en smoothie med hallon och jordgubbar! Den blev sååååååå god, den godaste smoothien jag druckit faktiskt. (Recept kommer upp) :) 
När vi gjort klart de, så kollade vi på Saw, en jätte bra skräckfilm och ärligt jag blev rädd några gånger och det brukar inte jag bli, men den var bra, ett filmtips!!

Vi kollde på en till film och den heter; Trust och den var också sjukt bra!

Vi kollade på olika klipp, pratade, skrattade och sånt. Så vid kvart över två, halv tre stängde vi av datorn. :) Somnade typ vi tre. Så vaknade jag tjugo i tolv, var as gött!! :D och Hannie vaknade tolv. Vi låg säkert kvar i över en timma, pratade, såg på olika klipp och sånt. 
Åt frukost, fixade efter oss och spelade kort. Så här är en riktig vänskap, var sjukt kul! Tack för igår/idag <3


Idag är det också nyårsafton, så jävla sjukt! Nyss började vi ju skolan och sommarlovet var över :o vart tar allting vägen? 
Ska fira nyårsaftonen med min kära mamma, pappa och brosan. :) Vi ska äta god mat, spela pingis och förhoppningsvis ha roligt. Hoppas bara att jag kommer orka vara vaken tills tolv :) 

Kommer upp mer inlägg men ha en jätte bra sista dag på året 2013 mina underbara läsare!!!!!!!!!!! De här är så sjukt så tror tårar snart kommer :o

Puss&Kram 

   

Saw;

Trust; 

Av Elin - 29 december 2013 21:18

Imorn ska Hanna sova över här, taggar som fan!! :) Och vi ska va ensamma hemma en stund och det blir gött, haha, undra om det blir bus, massa mycket ska det de bli! xD

Vet inte när hon kommer imorn men vi får se. Kommer säkert uppdatera och lägga upp bilder då och då, så va ej oroliga.
Nu ska jag ta upp orkideera från vattnet och sen spela sims. Sen vid tio ska vi kanske se på The walking dead :3

Ha en underbar kväll PUSS&KRAM 

Av Elin - 29 december 2013 18:57

Hej mina kära läsare!

Har haft en sån huvudvärk idag så jag har varken bloggat och knappt orkat varit vaken! Nu är det lite bättre men känner att de börjar komma tillbaka tyvärr. Hade ont när jag vaknade och var trött som fasen, kunde knappt öppna ögonen men eftersom vi skulle handla så slängde jag mig upp och åt med mamma och pappa. Fixade till mig och så drog vi iväg. Först till Netto och köpte hummer, sen till pappas förra chef för och lämna en nyckel som han haft ett bra tag hehe och sist till coop och där handlade vi lite smått
Mamma köpte också tabletter till mig usch. Så när vi kom hem packade vi in sakerna och så tvingade mamma mig och ta en tablett (drog enligt mig!) för att det inte skulle bli värre. Så jag gick och la mig i sängen och läste en tidning, sen sov jag en stund. 
Så vaknade jag av att Trisse skällde och då kom mina kusin och hennes barn som jag inte träffats sen i sommras +min moster och hennes man. Min kusin bor i Umeå så träffar henne typ bara 2 gånger om året :o så vi fikade, pratade, spelade spel och sånt. 

Nyss duschade jag och det var sjukt skönt! Behövde verkligen de! 

Är också extremt trött, men blir de när jag mår dåligt, eller har ont i huvvet. Så får lägga mig lite tidigare idag


Inatt hände nåt sjukt, när jag lagt mig började jag frysa så in i hel*ete! (Ursäkta ordet) Tog på mig två tjocka täcken, men jag frös ändå!! Då trodde jag att jag verkligen skulle bli SJUK.. idag är det väl bättre men så konstigt att jag frös så mycket fast jag hade två täcken! :S

Nu ska jag kolla runt en liten stund på nätet, inte så länge för då får jag väl ont i huvudet som jag redan börjar få tillbaka.. sen ska jag slappa.

Men ni får ha en bra kväll. Puss&Kram 


Köpte en deo på coop;

   

Lukten är äpple och Aloe Vera :) Den luktar gott. Eh den ska hålla i 24 h eller vad det menas med, har aldrig fattat de haha

Men det ska bli kul och testa denna :)



Av Elin - 29 december 2013 01:17

Godnatt allihopa! 
Sov gott så ses vi nog imorgon!!! <3<3

Ovido - Quiz & Flashcards