elin-mylife

Direktlänk till inlägg 15 april 2015

ALLA ÄR OLIKA!

Av Elin - 15 april 2015 08:30

För några dagar sedan fick jag läsa att två kompisar är oroliga och ledsna för att de är för "tjocka", att dem väger mycket, det gjorde mig bara så arg men på samma sätt ledsen! Jag blir så ledsen av att höra att folk tycker att dem är för "stora" och att dem då inte hör till det här samhället - får jag då fråga en sak då? Finns det någon lag på hur stor eller liten man ska vara? Alltså allvarligt?

Hur jävla dumt låter det inte. "Jag är för tjock.." "jag är för smal.." VAD SPELAR DET FÖR JÄVLA ROLL?! Det beror väl heller inte på hur smal eller tjock du är som person, utan hur DU ÄR!


Jag är en utav dem personerna som har ett jätteproblem med min vikt. Vill verkligen inte bli "tjock" och väga mer än vad jag gör. Jag har en jättefobi för att gå upp och så fort jag gått upp något kilo försöker jag att äta mindre och då blir jag bara gladare och mår mycket bättre. I.om det här beteende som jag har mår jag jättedåligt i perioder. Äter jättelite då och då, blir illamående och vill bara dö för hur äckligt tjock jag är.

Betenedet har också påverkat mig jättemycket med att jag gjort saker...dåliga saker. Jag är inte glad av det jag gjort, men när jag väl gör dem mår jag superbra, dock inte efteråt då jag får en superångest. 

Det jag vill säga och komma fram till är - snälla, skada er inte eller gör en illa på något sätt för hur ni ser ut, ni DUGER som NI ÄR! Ni ska vara nöjda med hur NI ser ut, ALLA är OLIKA. OLIKA ÄR FINT! 


Just nu börjar jag komma i en sådan period då jag börjar gå ner med vad jag äter. Jag "duger" inte som jag är och jag börjar må jättedåligt. Jag tittar VARJE dag på mina armar, flera gånger om dagen. Tittar om dem vuxit och blivit större, tänker på att jag måste äta mindre imorgon och träna. Det här påverkar mig jättemycket, tankar snurrar inom mig för VAD jag måste göra och får hemska, elaka tankar. 

Jag kämpar varje dag med dem, och för var dag har jag VUNNIT över känslorna. Tankarna. Smärtan. Det GLÄDJER mig då jag verkligen visat att jag vet att jag duger som jag är, men på samma gång drar det ner mig mer då jag säger samma onda saker till mig, om och om igen.


Även fast dem här tankarna är på mig VET jag att jag duger som jag är. Ibland iallafall. Men det stoppar mig inte ifrån att kämpa.


Det tycker jag också att NI ska göra! Kämpa. Bry er inte om vad folk tycker om er! Det är ER kropp, inte någon annans!
Det är NI som BARA ska och får bestämma över den, gör vad ni vill med den. Det är bara NI som bestämmer vad som får hända med den, vem som ska röra den. 

Om folk skrattar åt er. Åt er kropp. Säg ingenting, le, vänd er om och gå bara stolt med rak rygg därifrån. Det visar bara hur MODIG och STARK du är! 

Och vilka IDIOTER dem är!

 

Även fast ni inte tycker att NI duger så gör ni det. Jättemycket! Även fast ni inte tycker om den kroppen ni är i så gör någon annan det, det VET jag. Någon sitter antagligen i skolan och tänker "jag önskar att jag såg ut som henne/honom", "Tänk om man hade den kroppen...", "Shit den puddingen, fy fan vad snygg" 

Skulle inte NI bli glada då?

Skulle inte ni vilja ha den kroppen då? Det skulle jag lätt velat!  


KÄRLEK!!!

 
 
Amanda Jona [SPONTAN]

Amanda Jona [SPONTAN]

15 april 2015 09:05

Superbra inlägg! :)

http://spontan.blogg.se

Elin

17 april 2015 16:39

Tack! :D

 
Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

15 april 2015 10:46

Åh, vad ledsen jag blir att läsa att du har de här tankarna och dumma beteendena mot dig själv vännen. Du är verkligen jättefin och inte stor någonstans så lägg av med att tänka sådant om dig själv♥

http://patriciac.blogg.se

Elin

19 april 2015 17:22

Tack för alla fina ord

 
Matilda

Matilda

15 april 2015 14:12

så bra skrivet! tycker inte man bör lägga någon större energi på vikt, jag menar personligheten är väl ändå det som räknas!:)

http://matildays.se

Elin

17 april 2015 18:44

Tack så mycket! Nej men eller hur, jag håller med dig till 100 :)

 
Annie

Annie

15 april 2015 15:12

Så bra skrivet av dig vännen! Det kanske låter klyschigt,men du är vacker precis som du är<3

DU har så otroligt fin insida OCH utsida Elin, fin hela du**

Personligen tycker jag det är vackert med kurvor på tjejer/kvinnor, tycker det är så fint verkligen! så var stolt över din kropp ;)

Sv: Kul att höra att du gillar dem! :)

Ja verkligen håller HELT med dig .. :)

Känns som både mycket och lite svårt, men det ger sig väl tror ( hoppas )jag ;)

Kommer ett inlägg lite senare om igår, vart en heldag på akuten då .. så lite trött idag.

Varma kram<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
MADDISENJ.SE

MADDISENJ.SE

15 april 2015 15:16

Bra skrivet tjejen. Så sant som du skriver, vi är bra som vi är!

http://maddisenj.se

Elin

17 april 2015 17:59

Tack så mycket Madeleine :D Precis!

 
SaraNavjord.se

SaraNavjord.se

15 april 2015 15:19

Åh så himla bra skrivet!! Alla människor är precis lika fina som de är! Ingen Ska tro något annat ❤

http://www.SaraNavjord.se

Elin

18 april 2015 00:07

Tackar så mycket!♥ Jamen precis!! Blir så arg på folk som bara tänker på utseendet, att det är allt och diskriminerar andra!

 
Ebba

Ebba

15 april 2015 15:59

Håller med dig fullt ut!<3
Alla är olika och det är fan bra, om alla var likadan skulle världen vara helt fucked up! XD

Sv; Ohja, 10 veckor är nada! =D <33 :*

Puss & Kram!<3 Love U so freaking much!<3 :*
Och förlåt för mitt sena svar, men jag läser ALLT, jag lovar!<3 :*

http://www.ebbolella.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

15 april 2015 17:40

Nu är tävlingen avslutad, kika in o se om det var du som vann! Tack för att du var med :D <3

http://nouw.com/nataliatrojan

Elin

15 april 2015 18:23

Ska titta in om en stund! :) kul att få vara med!!

 
Sanna

Sanna

15 april 2015 19:37

SÅ bra inlägg!

http://zinja.se

Elin

17 april 2015 17:32

Tackar! :)

 
Linn♡

Linn♡

17 april 2015 21:58

ASSÅ omg Elin, detta inlägegt var sjukt sjukt sjukt sjukt bra!!!!!
Seriöst SJUKT BRA. Jag önskar verkligen att ALLA tänkte såhär så att man verkligen inser att det inte spelar någon roll hur man ser ut. Det du började inlägget med "att det inte spelar någon roll, utan det som spelar roll är ju HUR man är som person. Ens hjärta♡
-Jag har själv aldrig tänk på hur jag ser ut....men ju mer jag läst om andras problem över deras kroppar, vikt"problem" . J Självklart lider jag med dem och försöker hjälpa, men det blir lätt att jag kollar på min egna kropp funderar över om jag verkligen är nöjd med den. Okej kan verkligen inte ens fatta att jag skrivit detta....okej glöm det. Min kropp, allas är HELT UNDERBARA. ♡ Elin, kolla aldrig ner på dig, du är helt perfekt. Och din personlighet är ju en av dem allra bästa♡♡♡♡♡
Elin, du är sjukt bäst<333
Love you♡♡♡♡♡♡♡♡♡

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 6 maj 2015 08:30

Det är nu så att jag tog det beslutet igår att jag nu skulle gå vidare till en annan bloggportal. Jag har funderat och funderat i flera veckor nu, månader och beslutat mig att jag måste testa på lite nytt och "gå vidare i livet!"Jag själv är glad för...

Av Elin - 5 maj 2015 19:03


Haft en grym smärta idag, både i rygg och mage. Känns inte alls bra! Varit illamående från och till och väl hemma blev det som värst. Jag kunde knappt äta och jag höll tillslut på att kräkas och bryta ihop... När vi väl skulle äta kallsvettades jag...

Av Elin - 4 maj 2015 21:10


Drygt två dagar till ultraljudet nu. Känns helt underbart, sedan lär jag få vänta ytterliggare veckor innan jag kommer träffa läkaren. Men vi är på väg och jag är så himla glad att ultraljudet är på onsdag, just nu börjar jag tröttna och tappa greppe...

Av Elin - 4 maj 2015 13:51

Har just nu slöjd, dock slutar jag om några minuter bara! Sedan SO till halv fyra, ska allt gå - hoppas på att jag slipper någon läxa nu, fast jag funderar ändå och fortsätta med svenskan då den ska vara klar till torsdag och jag har ingen aning om j...

Av Elin - 4 maj 2015 07:57


Ovido - Quiz & Flashcards