elin-mylife

Alla inlägg den 21 december 2013

Av Elin - 21 december 2013 22:05

Av Elin - 21 december 2013 21:57

200 g vit choklad

2 1/2 dl kokosflingor

1 1/2 msk färskpressad citron


Gör så här: 
1. Smält chokladen över vattenbad

2. Rör i 2 dl kokosflingor och den pressade citronen

3. Låt smeten svalna lite grann. Forma kulorna och rulla dom i resterande kokosflingorna. 

Lycka till! <3 Puss&Kram


Av Elin - 21 december 2013 21:40

Har varit på ett sjukt skrattigt humör och det känns så roligt och skönt :) Haha. Har i princip skrattat hela kvällen, nejmen har allt varit endel. <3

Som jag sa skulle mamma, Ida och jag baka så det gjorde vi. Vi bakade olika julgodisar, ehm, knäck, polkabräck och rischoklad, så nu kommer vi rulla fram efter julen! Skämt och sido; det var super kul och baka! 
Efter baket så drog vi iväg till Maxi och kollade runt lite +handlade, senåkte vi till coop för Ida skulle kolla på ljusslingor men hon hittade inte några eller om hon skulle vänta med och köpa dom. 
Sen när vi går ut från coop skojar mamma och ida med mig och säger -De där är Elin om 70 år. Haha... sen i bilen ser jag en tant och säger -Aa och de där är Ida om sju år (menade om 70 år men sa fel) så dom brast ut i skratt och körde fel xD kanske inte det roligaste när jag skriver om de men det var sjukt roligt! ;)


När vi kommer hem så satt vi igång och bakade ''snöbollar''. Sen så gjorde vi lite annat och nyss så kollade vi på berättelsen om Pi, åååååååhh den är så bra! <3 Ni måste se den, den är super, ni kommer inte ångra er.
Nu ska jag kanske se på film eller nåt annat. Puss&Kram 

(Recepten kommer kanske upp idag eller imorgon) :*


Trailern på filmen :)




Av Elin - 21 december 2013 15:51

Trött man är efter en veckas skola.. fast vi gjorde ju inte direkt så mycket. Sjukt ju!

Just nu sitter jag och lyssnar på musik och ska bara sitta en stund innan vi börjar med och göra julgodis :) vi ska göra endel, eller ja knäck, rischoklad och polkabräck. :) Lägger säkert upp recept på knäcken och polkabräcken! 

Sen på kvällen vet jag inte direkt vad jag ska göra. 


Idag så följde jag med pappa och Tobias till Karlstad för vi skulle köpa lite olika saker på biltema. Så det var kul! Vi gick och en snabbis och kollade på stan.

Jag och pappa gjorde också pannkakor hehe.. så har jag varit lite social xD

Har inte kunnat springa idag för har varit så jäkla dåligt väder! Så jag hoppas verkligen att det blir bra imorgon för jag är så sugen på och röra på mig och komma ut. Visst jag kan gå ut nu men inte så trevligt att gå i regn och mörker, så jag gör ett försök imorgon men då kommer det väl sjääälvklart och regna då med. Om det bara är molnigt gör det inte så mycket, bara det inte regnar så :)

Jag har och tänkt typ hela dagen på och bli polis, vad mycket man får lära sig! Mitt val är just nu och bli polis.. men det finns så mycket man måste kunna och göra. Man ska göra ett prov och dom innebär;

*Man måste ha bra kondition, så då gör man olika test och det ena är man ska springa två km på tio min.
*Man ska lyfta en docka som väger 77 kg.. och sen släpa dockan ca 15 meter :s

Nåt ''Harrestest'' och sen kunna simma, fast det kan jag hahah! +Livrädda

Ändå känns det som att det kommer fixa sig. Konditionen kommer jag få upp det vet jag, bara jag börjar träna nu och lite sånt. 

Här kan ni läsa om dom och så är videos på sidan, kika in dom! :) http://polisen.se/Bli-polis/Om-ansokan/Vad-hander-efter-ansokan1/Fysiska-prov/


Men så himla spännande! Puss&Kram


Ovido - Quiz & Flashcards