elin-mylife

Alla inlägg den 21 april 2015

Av Elin - 21 april 2015 19:34

Först spiller man massa ägg på sig så man är tvungen och torka upp överallt och byta kläder, därefter kommer inte skolbussen....behöver jag säga mer? Blev så förbannad! 
Var bara att gå in igen...tänkte först skita i att gå till skolan, stanna hemma och inte bry mig, men jag stod på mig och tänkte "det är bara en dålig dag, det är en ny bra dag imorgon". Jag gick upp till Ida och bad om cykelnycklarna så cyklade jag iväg till Alice, raceade hela vägen, på en stor väg också. När jag kom fram var det bara att parkera cykeln där och dra vidare till en skola där vi var på näringslivsmässa. 

Vi lyssnade på när folk pratade om företag och så fick vi själva gå och titta, prata med dem. 


Resten av dagen var det en vanlig dag i skolan, vi gick en tipspromenad ute i det fina vädret på spanskan. Därefter satte vi oss ute och räknade matte, blev dock lite mer prat om man säger så än jobb, men några tal blev allt räknade!

Cyklade hem och väl hemma blev det ett JÄVLA liv. Fick höra ett och annat, ex. att JAG var kaxig och bara dum. -JA JAG KANSKE ÄR DET, JAG ÄR JU SLÄKT MED DIG. JÄVLA CP.

Fick både mamma och Ida emot mig. De bara KLAGADE. Skällde. När jag inte gjort ett SKIT! Tack och lov kom pappa in och räddade mig. Hjälpte mig. Fy fan vad jag bara älskar honom!

Han står alltid på min sida. Oavsett om det gäller saker och ting i skolan. Gläjde. Lycka. Men framförallt står han vid mig om det gäller olyckligheter. Bråk. Ledsamhet. Bäst är han. Går det att säger mer? 


Inte kunnat prata särskilt mycket med både Ida och mamma. Varit så förbannad. Ledsen för hur dem betedde sig emot mig...Ursäkta att jag finns liksom! Jag är inte mer än människa.


Jag trodde att jag skulle få slippa undan smärtan idag men den kom tillslut. När jag varit uppe i varv, gått mycket eller hållt på med något så kommer det, speciellt när jag sätter mig ner och ska ta det lugnt. Då började huggandet. Toaspringningarna. Jag har också haft feber idag..hoppas att jag är bättre tills imorgon för jag känner att jag inte orkar gå när jag har ont, detsamma med febern.


Nu ska jag bara vila ut resten utav kvällen. Tänka igenom dagen. Läsa igenom engelskan en till gång. Ska försöka att svara på era kommentarer, men ingen jag kan lova!


Hoppas att ni haft en bättre dag än mig vänner. KÄRLEK!



Av Elin - 21 april 2015 08:30

Du behöver:            175 grader.


1/2 dl matolja och 50 g smör

1 1/4 dl socker 

3 dl vetemjöl

1/2 tsk hjorthornsalt

Skal av en hel citron 


1. Rör ihop matolja, smör och socker poröst med elvisp. 

2. Blanda mjölet med hjorthornsaltet och citronskalet i en egen bunke så att allt blandas väl. 

3. Blanda ihop allt till en deg med elvisp.

4. Rulla små kulor utav degen - ifall att degen rasar isär och inte vill hålla ihop, ta i mer smör! 

5. Lägg på en plåt och grädda i mitten av ugnen i 15 minuter. 

 

Lycka till! 



Ovido - Quiz & Flashcards