elin-mylife

Direktlänk till inlägg 30 april 2014

Valborgsmässoafton, ungdomar som super?!

Av Elin - 30 april 2014 17:45

Ajaj - så börjar jag min mening. Har sjukt ont i mitt ben när jag går, så jag haltar fram. Det gör sjukt ont verkligen! Smärtan är längst uppe bak i benet, neranför rumpan i ''överbenet'', eller det kanske heter lårbenet?? xD Vaknade med det när jag skulle gå upp och jag tänkte ''vafan är det här nu då?'' och fick sån smärta när jag var påväg till skolan så jag höll på och börja gråta, alltså det är verkligen inge kul!

Har iaf lyckats vara i skolan med smärtan, men jobbigt har det vart. Tack & lov att vi är lediga nu så jag slipper ''ta i'' för mycket, utan ta det försiktigt. Visst har gått lite idag, följt med Hanna som sällskap till toan för att smärtan kanske skulle försvinna, men icke! (Haha var utanför toaletten, följde inte med henne in xD) Ni förstår. 


Skoldagen idag har varit riktigt seg! Har suttit och kollat på klockan i princip hela dagen och bara längtat tills klockan skulle bli tio i två. Tillsist blev den det iaf, tackar för det! Har typ varit en vanlig skoldag, samma lektioner, men inte direkt det vi brukar göra. 

Har haft svenska och då skulle vi vara i grupper, fyra i varje och ta ett kort och läsa upp de. Och utifrån kortet skulle vi berätta om en bok som vi har läst. Det stod olika på alla kort, kanske stod så här på en: ''berätta en handlig, kort'' elr ''vad var det som var bra med denna bok/mindre bra'' osv. Det var roligare än att sitta och bara prata om boken. Dock så var vi tvungna och ge poäng själva till personerna som berättade, alltså om ''Olle'' skulle berätta om en sak ur boken så skulle jag, ''Agneta'' & ''Kerstin'' ge poäng, -, 1p, 2p, 3p. Lyckades få 5 poäng. 

På spanskan så hade vi prov och det var sådär. Vill just nu bara få se provet och andas ut, för det gör jag inte direkt nu! Är både nöjd och inte, är riktigt jobbigt när jag känner så, alltså är jag osäker. :/ 

På engelskan fick vi höra när läraren varit i New york och se lite olika bilder. Matte, vi jobbade vidare och jag blev jävligt trött på skolan då så blev sur, suck. 

Akt, skrev ju förut på lektionen (badass) vad vi gjorde. Men vi såg på videos från brittiska talang, en kinesisk xD och några andra, höhö. Sista lektionen var bäst av dessa fem. 


Nu har vi också äntligen minilov. Shit alltså vad gött. Det behövdes verkligen efter dessa tre dagar, är helt slut, kan inte fatta efter TRE DAGAR! :S 

Ska ta vara på dessa, väldigt väl genom att göra både chill och aktiva saker, fast det viktigaste är att dem ska vara roliga. Vet inte direkt vad jag ska göra. Vill helst bli bra i mitt ben innan jag ger mig ut på en springtur iaf.. 


Det är ju valborgsmässoafton idag också, ska ni fira?? -Själv ska jag inte göra ett skit. Tycker inte det är kul och någon idé att fira den här dagen! Är ju bara massa ungdomar som super, därför jag hatar dagens unga och valborg! Och nej jag har inte levt länge och vet inte hur det var förr men det jag vet är va mina syskon och familj säger +jag ser med mina ögon också!! 

Stör mig verkligen på folk som är typ ute idag, kanske 13 år och super, har de inget jävla vett i huvvet eller något!? Till och med Dennis som är 1½ fattar mer. 

Jag förstår inte heller det roliga med och dricka, speciellt inte idag? Kan någon förklara. Liksom det är väl ingen skillnad på idag som måndagen för två veckor sen, eller är jag helt åt fel håll? Det jag har rätt med iaf det är att alla ungdomar ska fan inte dricka, världen är kepprätt åt helvete! 


Ha en bra dag ♥

Respekt till henne<3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 6 maj 2015 08:30

Det är nu så att jag tog det beslutet igår att jag nu skulle gå vidare till en annan bloggportal. Jag har funderat och funderat i flera veckor nu, månader och beslutat mig att jag måste testa på lite nytt och "gå vidare i livet!"Jag själv är glad för...

Av Elin - 5 maj 2015 19:03


Haft en grym smärta idag, både i rygg och mage. Känns inte alls bra! Varit illamående från och till och väl hemma blev det som värst. Jag kunde knappt äta och jag höll tillslut på att kräkas och bryta ihop... När vi väl skulle äta kallsvettades jag...

Av Elin - 4 maj 2015 21:10


Drygt två dagar till ultraljudet nu. Känns helt underbart, sedan lär jag få vänta ytterliggare veckor innan jag kommer träffa läkaren. Men vi är på väg och jag är så himla glad att ultraljudet är på onsdag, just nu börjar jag tröttna och tappa greppe...

Av Elin - 4 maj 2015 13:51

Har just nu slöjd, dock slutar jag om några minuter bara! Sedan SO till halv fyra, ska allt gå - hoppas på att jag slipper någon läxa nu, fast jag funderar ändå och fortsätta med svenskan då den ska vara klar till torsdag och jag har ingen aning om j...

Av Elin - 4 maj 2015 07:57


Ovido - Quiz & Flashcards